Přidat odpověď
Rišulko,
pracuju na škole podle par. 16 pro děti s LMP jako AP, na prvním stupni.
Ano, problém s přesunem sociálně znevýhodněných dětí potvrzuju, diagnostikovanou LMR mají všechny. Navíc často mívají poruchu pozornosti, jsou přirozeně živější a odnáší to pak celá třída.
Blbý je, že sociálně znevýhodněné děti prostě naplňují znaky mentální retardace a i u nás z toho vznikají problémy mezi dětmi, které opravdu mají LMR a dětmi, které jsou ze soc. důvodů opožděné.
Některé věci z pohledu rodičů vypadají jako šikana, ale někdy se za nima skrývá prostě jen sociální nezralost (někdy taky ne, iluze si nedělám a svoje děti se snažím si dozorovat).
Ale tedy to, že se opakuje tak dlouho, dokud i ten nejslabší nepochopí, to si až tak úplně nemyslím. Dcera, třeťačka, včera psala písemku z prvouky a úkol "na jihozápad napište jméno prvního československého prezidenta" za zvládnutelný pro třeba hraniční dítě s LMP nepovažuju.
Předchozí