Když šel syn do první třídy, už jsem pracovala ve specce, kde se opravdu přihlíží ke schopnostem a možnostem každého dítěte.
Čekala jsem tedy, že v první třídě učitelka děti aspoň rozdělí na ty, co už umí číst a psát a nebude je nutit vystřihovat slabiky a slabikovat, jako to bylo za mě, mohla jsem si v hodině číst knížky. V první a druhý třídě v tý škole vůbec nemusely bejt, ale bylo to fajn kvůli socializaci a hlídání. Aspoň měly hodně kroužků, aby se trochu rozvíjely.
V první třídě šly třeba se školou na "exkurzi" do knihovny, kam už chodily od 3 let apod.
Chápu, že ve třídě 30 dětí se jede podle průměru, ale nějak zohlednit schopnosti jednotlivce by snad mohli.
Přála bych všem dětem, aby mohly ve škole postupovat podle schopností, nebýt ve stresu, že nestíhají nebo se nudit, protože si v první třídě opakujou barvy
.