Přidat odpověď
My se sice žádným papírem na nadání oficiálně ohánět nemůžeme, protože jsme ho nesháněli, ale nějaké vyšší než průměrné nadání na matematiku a fyziku děti vykazují, dělají různé soutěže, kde se pohybují na předních místech i v rámci ČR, syn má k tomu absolutní hudební sluch a talent jak na cizí jazyky, tak cit pro češtinu.
Samozřejmě bych byla ráda, kdyby si jim na ZŠ někdo věnoval úměrně jejich schopnostem, ale chodili do vesnické malotřídky, kde byly spojené 2-3 ročníky v jedné třídě, takže nějak nasávaly i ledacos navíc. Ve třídě měli problémové děti, kterým se věnovala asistentka. Asi nebylo reálné očekávat extrabuřty. Jazyky jsme zajistili navíc, stejně jako hudebku a programování. Na tom prvním stupni mi to nerozvíjení školou nijak nevadilo. Po páté třídě šly na 8G a tam výuka jede rychleji a do hloubky a děti jsou spokojené. Krom toho pořád mají něco řešené extra.
Takže za mě, pokud není možné zajistit extra přístup všem, ať podporují ty slabší, aby se alespoň dostaly na nějakou úroveň gramotnosti. Děti, které měly trochu více naděleno ještě mají spoustu času před sebou, aby se rozvinuly. Hlavně bych nerušila osmiletá gymnázia, ty samy o sobě podporou pro nadané děti jsou.
Předchozí