Monty,
na výchově je fascinující, jak rozdílně se dá pojmout a jak rozdílnými výchovnými postupy lze vychovat dobré lidi.
Já si třeba neuvědomuji žádné výchovné "kázání", které bych dětem poskytla, a to ani když byly malé - tehdy se to obešlo s konstatováním max. na dvě tři věty typu "kočku/ségru to bolí", "bolelo by tě z toho bříško", "jestli si ty botičky promáčíš hned teď, budeme muset jít domů"... U větších občas došlo k debatám, to jo, ale nikdy ne k přednáškám - nějak si to neumím představit. Jinak u nás většina výchovy probíhala odkoukáváním s mým občasným stručným situačním komentářem, proč to či ono.
Kamarádka pořádala dlouhé výchovné sedánky, na nichž modelovala situace. Přišlo mi to kapánek padlé na hlavu, ale očividně to také zafungovalo
![:-)](/g/s/0.gif)
Mám dojem, že často je to o tom, že si musí sednout představy rodičů a potřeby dětí. Že problém i při dobré výchově nastává, když se dítě poněkud "odrodí" z rodových povah a rodiče nechápou, "jak na ně".