Přidat odpověď
Monty, první stupeň je věc pojetí dané školy, učitelky, a samozřejmě rodičů, kteří se snaží vybrat vhodnou školu pro dané dítě. Není to žádným "jak je koncipovaný".
Mně přijde tragické, když pražský rodič dá dítě do školy, ve které se nudí, ačkoli zrovna v té Praze je velký výběr. Najde se škola pro různé typy dětí. A výběrem pak zas rodiče tlačí na to, aby se ty školy, kam "nikdo nechce" začaly měnit. A kolikrát v malé vesnické škole mají přiměřenější a "lidštější" přístup, než ve větší sídlištní, a žádný "koncept prvního stupně" jim v tom nezabrání ani je do toho netlačí.
Že mám dítě napřed nebo nadané nebo obojí vidím přeci už ve školce, tak se můžu podle toho zařídit, např. najít školu se slovním hodnocením, kde neschytá ty zdaremné jedničky.
A naopak. Že dítě je pomalejší, potřebuje svůj klid a čas, případně mu to fakt zrovna moc nepálí taky vidím, a starám se...
Pokud nevidím ve školce, řeším hned, jak vidím ve škole. Nenechám dítě dusit učitelku ani učitelku dusit dítě. Koncepce prvního stupně s tím nemá co.
Předchozí