Barbar, já nečetla úplně všechno, ale velkou část diskuze....a přijde mi, že je někde chyba, zašla bych do té poradny. Přijde mi nereálné, že když to s dítětem tolik cvičíš, aby bylo tolik za ostatními. Já to s prvními 2 dcerami snad necvičila vůbec - nějaká online cvičení ani tehdy nebyla - jen jsme to třeba opakovaly cestou do školy, někdy už i do školky teda, normálně jsem říkala, kolik je 2+4 a holky mi cestou odpovídaly, prsty nebyly třeba u nějakého počítání do šesti, pokud si pamatuju, tak jde o toto. První 2 děti teda prsty nikdy nepoužívaly, u nich ve škole se to nějak nepodporovalo, za to u nejmladší to podporují a tu to zase mate. Ona je ve druhé, celkově mi taky přijde pomalejší - rozhodně ve psaní, ale že bych to s ní takto jako ty nacvičovala, to tedy ne, jen bych ji odradila.
Takže bych řekla, že buď je malý totálně dyskalkulický, nebo je chyba v tom batoleti, že se nemá šanci soustředit a nebo to možná s tím cvičením přeháníte a kluk má pocit, že je to tak složitý, že to nikdy nebude zvládat. Nebo od každého trochu.
Asi by to chtělo hlavně klid, vzít synka na pár hodin stranou, někam třeba na chatu nebo by stačila i procházka, kde by se soustředil jen na tebe a mohl si zkoušet počítat z paměti.
Moje nejmladší - psala jsem, že mi přijde pomalejší, ale ona už ve školce zvládala jednoduché násobení, ve škole jakoby zapomněla, co dávno umí, začala používat prsty, i když to dřív nikdy nepotřebovala - škola jí prostě moc znejistila. Vidím to dodnes, doma počítá pětiminutovky třeba počty do 30 bez problému, ale jakmile se dostane do nejmenšího stresu, začne panikařit a volat na mě, ať jí ty výsledky řeknu, že ona neví. A to pak se stává i ve škole, učitelka se třeba přeřekne v opakování příkladu a ona je pak naprosto rozhozená a schopná zahodit celou pětiminutovku.
Taky jsem tu na jaře měla diskuzi, hodně holek mi tu radilo, že malá nejspíš nezvládá počítat a zároveň to zapisovat. Což je taky o určité vyzrálosti.
Omlouvám se, nevím, jestli píšu srozumitelně.