Přidat odpověď
To je jeden z důvodů, proč nepsat diktáty. Je v podstatě nemožné vysvětli nějakému češtináři, že když už ten diktát psát musí, musí si nejdřív spočítat množství jevů, které v něm hodnotí (obvykle toho není schopen, moc práce, moc dlouho by to trvalo), pak následuje obvyklá hodnotící procentuální tabulka a jedničku klidně jde mít za osm chyb. Ten systém, že třetí třída mastí diktát na jednu stránku v sešitě a malý mamla neudělá za poslední větou tečku, tak má za dvě, to je peklo. Celé známkován je peklo horší než módní peklo, jenže bohužel dost učitelů neumí počítat z hlavy s procenty. A také si neumí představit školu bez hodnocení. Ono se už i na české pajdě objevilo v jejich textech, že hodnocení je NÁSTROJ učitelovy práce, nikoliv její cíl. Ale počítám, že tady bude potřeba ještě tak 150 let, než to učitelé pochopí, co se tím chce říct.
Předchozí