O čtení s porozuměním si nech zdát.
Češtináři žijou v přesvědčení a přesvědčování, že musí probírat...všechny ty věty vedlejší doplňkové a další...to mě napadá, my taky měli vedlejší věry, ale rozhodně ne přípustkovou, doplňkovou a já nevím, kolik jich tam v tom seznamu je...a že mě zrovna většný a slovní rozbor bavil, neměla jsem s ním problém, ale tohle je i na mě moc
.
Fmutnou realitou výuky češtiny jsou dotazy v učitelských skupinách, kdy já radím češtinářům, jak zábavně dětem vysvětlit rozdíl mezi videm dokonavým a nedokonavým a i učitelce krátce po fakultě (v reálu, u nás ve škole) vysvětluju, co je pětilístek a jak se dá použít
.
Čtenáčská gramotnost je pořád něco, na co se musí školit učitelé a smutnou realitou je, že češtináři jsou ještě navíc přesvědčení, že oni to nepotřebují.
No a rodiči jsou oslavováni především ti, kteří do dětí na přijímačky nadrtí jak ty vedlejší věty, tak ty poj,y. Jakmile někdo vybočí ze zaběhané rutiny, je považován za špatného
.