Přidat odpověď
Aleno,
ono je to tak, že v některých předmětech je navíc ta devítka a v některých pětka.
V naukových pětka, my jsme rozhodně na prvním stupni nebrali fyzikální veličiny, jednoduché stroje, dějepis od pravěku do novověku, zeměpis Evropy. Ve vlastivědě se vše točilo kolem ČR (teda ČSSR), historie jen kolem slavených výročí, zeměpis jen řeky, pohoří a sousední státy.
V přírodovědě jsme se učili o blatouchu a sasance, ale rozhodně ne systém rostlin a živočichů...
A přijde mi to na prvním stupni úplně k ničemu, protože když to pak beru v šesté a sedmé třídě znovu (ty fyzikální veličiny a jednoduché stroje), ty děti něvědí ale opravdu nic, není to o "naťuknout a navázat", ale jet opravdu od nuly.
V devítce z naukových věcí proti "nám" přibyly ve fyzice ,mohem hlouběji probírané polovodiče, elektromagnetismus a záření. Mám ty naše učebnice. Měli jsme fyziku jen 3 roky a byla podávaná celkem lidsky, ne tak strašně odborně.
Naopak ČJ a M má přidáno v devítce. Co se bralo v páté třídě za nás, bere se víceméně i teď, akorát to patří ještě na první stupeň. Jazykověda a literatura na úrovni, na jaké se bere na 2. stupni teď, se za nás rozhodně neprobírala. Se spoustou pojmů, které se teď objevují v testech na přijímačky z devítky, jsem se já osobně nepotkala ani na gymplu.
Takže nadbytečná není ani pětka, ani devítka, ale především spousta učiva, ktrerým se vyplnily díry.
Moje sbírka učebnic se utěšeně rozrůstá a je to opravdu zajímavé "čtení".
Předchozí