Přidat odpověď
Dvojčárko, za prvé devítka asi opravdu nebyla učivem úplně nabitá, za druhé protože se v klasické škole frontálně učí (učilo) velmi neefektivně, za třetí ti, co šli z osmiček, byli výběr schopný to rychle pobrat.
Za čtvrté samozřejmě lze zkrátit jeden školní rok na pár měsíců (týdnů) za vypuštění řady informací, ale bez ztráty účelu to tak nelze udělat se všemi šk. roky najednou. Již proto, že mozek se nějak vyvíjí, něco jiného je dítě schopno se naučit v pěti a jiného v patnácti.
Docházka je tak dlouhá proto, že se fakt učí strašně neefektivně - když to hodně zjednoduším, tak zkus srovnat, za jak dlouho na pěším výletě dojde k cíli dvojice sehraných turistů se stejnými zájmy, a za jak dlouho skupina 30 lidí, z nichž každý potřebuje jindy pauzu, prohlíží si a fotí jiné věci, jeho komfortní rychlost je jiná...
Když se pak na to "dupne", tak většina je schopna rychle dohnat ztrátu. Ne tedy všichni - to je to samé, jako s tou školou.
Předchozí