Přidat odpověď
Doplním Yuki: Školství samo je u nás velmi autonomizované, čili každá škola má svoje vlastní "osnovy", které se jmenují Školní vzdělávací plán, který rozvádí daný Rámcový vzdělávací plán, kde jsou určeny jen výstupy po 5 a 9 třídě.
Je to moc pěkné, že se školy mohly chytit inciativy a udělat si vše po svém, ač to mnohdy ani nechtěly, ale neskutečně to komplikuje např. přestupy mezi školami.
Dál je tu zřizovatel, kterým je u většiny škol obec. Potíž je, že ČR má snad nejvíce samosprávných obcí (komun) na počet obyvatel z EU. Průměrná obec má 1600 obyvatel. Školu zřizuje buď obec, nebo ad hoc svazek obcí, které se na tom domluví. Jinak musí přispívat jiné obci na školu. Z toho plyne, že kromě měst má typická obec 1-2 školy. A není nějaké centrální řízení z hlediska kraje apod. Existuje samozřejmě kraje, ale ty zřizují některé střední školy a dál rozdělují provozní peníze po linii státní správy. Ale samosprávu koná zřizovatel. Tj. veškeré investiční záležitosti.
Takže nejsou žádné distrikty...
Předchozí