Přidat odpověď
No, to je nepochopení funkce asistenta pedagoga. Pedagog by se měl s asistentem domluvit, co bude dělat, když ho zrovna žák, kterému je přidělený, nepotřebuje - může pracovat s pomalejšími žáky, zapojovat se do výuky, cokoli. Ve škole, kde byl můj syn, to dělali skvěle - tam asistentka chodila jen do hodin, kde měl problém, nebo se přišla občas podívat, jak to zvládá, a jinak pracovala s dalšími dětmi, které pomoc potřebovaly, a nenápadně ho doprovázala při přestávkách, které zvládal špatně. Cílem školní asistence je, aby žák nakonec asistentku nepotřeboval, aby zasahovala minimálně, a když to není nutné, tak vůbec. Když se to dělá dobře, tak je asistentka prakticky neviditelná a vypadá to, že nic nedělá, a děti ani nevědí, ke kterému z nich je "přidělená". Bohužel si někteří kantoři myslí, že když asistent nic nedělá, tak se fláká, což vede k úplně zbytečným intervencím ze strany asistenta, které integrovaného žáka spíš brzdí a nepomáhají mu k samostatnosti. Tenhle postoj mě dost šokoval, copak kantory k práci s asistentem pedagoga nikdo neškolí? Tohle ve školách odborníci z SPC vysvětlovali už před deseti lety.
Předchozí