Přidat odpověď
V praxi je to teď tak, že většina dětí s SPU asistenta nemá - mají napsané lehčí PO, stupeň 1, s PI (pedagogickou intervencí), asistenta dostanou PO 2,3, přičemž to jsou děti s těžší formou SPU, nebo SPCH (které vyhláška jasně zmiňuje jako adepty pro AP).
SPCH = specifické poruchy chování, mezi které se řadí nejčastěji ADHD, lehčí PAS.
Autoři vyhlášky si představují, že tím, že omezí SPU, omezí celkový počet asistentů, ale pletou se, nejspíš to bude v řádu jednotek.
Se svou vizí přenést další formy PI na ŠPZ, jsou absolutně směšní, tam personální obsazení není schopné tolik intervencí poskytnout. Takže podle mého je to jenom takové plácnutí do vody a status quo zůstane stejný, nebo se to bude všelijak zašumlovávat, aby asistent byl.
Já mám kluka s ADD, má PO 2 a IVP, asistenta nemá, protože ve třídě je už asistent na jiného ADHD, holka má ve třídě asistenta na dítě s ADHD, tj. všechno jsou to ty tzv. SPCH, které vyhláška nemá za cíl měnit.
Předchozí