Přidat odpověď
Já tomu rozumím nejspíš tak, jak je to míněno a to rozhodně není to, co popisuješ.
"AP u žáka se SVP znamená přínos i pro ostatní žáky ve skupině/třídě. Umožňuje pedagogovi efektivněji nakládat s vymezeným časem, zajišťuje lepší vzdělávací podmínky v celé skupině/třídě.
Zásadním úkolem AP je podpora samostatnosti žáka. Z toho vyplývá, že jeho podpora žákovi by se měla snižovat úměrně zvyšujícím se žákovým schopnostem a jeho samostatnosti. Přesto, že vždy bude skupina žáků s těžkými dopady svého postižení do vzdělávání, u kterých bude nutné využívat podporu AP po celou dobu své školní docházky, obecně by se měla přímá účast AP na vzdělávání žáka snižovat.
AP byl vyhodnocen jako účelné PO v běžných třídách u žáků s LMP (případně středně těžkým mentálním postižením), u žáků se SPCH a poruchami autistického spektra či u žáků s více vadami. Základním smyslem úpravy je cílit na zdravotní postižení, u kterých personální podpora AP přináší výše uvedený efekt."
Tj. jde jim o to, aby asistent nebyl brán jako druhý pedagog po celou dobu školní docházky, bez ohledu na vývoj žáka (žáků). Zjistili prostě, že asistenti jsou drazí.
Na jednu stranu to chápu, protože asistent je teď často využívaný i pro žáky, které inkluze do školy nepřivedla - SPU. Ti už tam byli. Ale to, že je ve škole víc personálu, tak podstatně zlepšilo výuku pro všechny děti, že by se předkladatelé měli stydět do morku kostí, co vymysleli. Alenka asi chce ušetřit.
Předchozí