Analfabeto,
ten posun šel ještě dál, z 2. stupně ZŠ na 1. stupeň. Takže se s Wordem vlastně začíná (před ním ještě Malování, to je dobré pro zvládnuté ovládání myši a orientaci v okně).
Problém je, že v té čtvrté nebo páté třídě se právě kvůli náročnosti zvládnou jen základy, a pak už se k tomu vlastně nikdy nevrátí a na SŠ se většinou očekává, že to umí. Mám holky na gymplu, kde je informatika od primy do sexty a ten Word dělali postupně několik let. Takže zvládají i nějaké to formátování, styly....ale myslím, že ani tak nezvládli projít vše, co se v něm dá dělat.
No a třeba u nás na základce mají informatiku 4. - 6. třída a pak v 9. třídě (podle mě zcela nesmyslně nastavené), ale Word potkají ve 4. třídě, pak se k němu na chvilku vrátí v 5. třídě a pak už se na ně valí Excel, který nemají šanci pobrat. A v devítce Excel do hloubky a html. Tak co asi mohou umět z Wordu, který vlstně od té páté třídy nepoužijí, protože když už se po nich něco chce elektronicky, tak nějaká ta prezentace. Naopak referáty a další psaní se vyžaduje ručně, aby náhodou někdo nepoužil CTRL+C CTRL+V
.
Já jsem byla v prváku na VŠ, když se přecházelo z T602 na první Word. Takže v zimním semestru jsme měli zápočet z DOSu a T602 a v letním už se očekávalo, že všichni budou umět Woknous a Word. Já přišla vybavená z gymplu, ale spousta spolužáků měla informatiku poprvé až na VŠ a naučit se dělat v DOSu a s T602 jim dalo zabrat. A najednou jim to bylo úplně k ničemu a začínali znovu.