Přidat odpověď
Vím, že tohle je poměrně často diskutované téma. Včetně nutnosti x zbytečnosti sešitů obecně.
U nás je zavedený systém "balíčků", kdy vyučující nadiktují v červnu své požadavky a žáci pak v září podle toho dostanou balíček sešitů, který zaplatí. Někomu to vyhovuje, někomu ne, obecně od rodičů přichází spíš ohlas pozitivní, takže balíčky se stále drží. Já bych je zrušila, protože v červnu diktují sešity ti, co pak předmět od září neučí, a nový vyučující musí buď použít, co je k dispozici, nebo čelit otázkám, proč to nepoužívá.
Já si teď můžu nadiktovat do předmětů, které učit budu, ale nic to nemění na tom, že bych si radši diktovala až v září, ještě nemám dostatečně rozmyšleno, co a jak chci dělat, to přijde až o prázninách.
Tak bych ráda načerpala inspiraci, názory na konkrétní sešity.
Předesílám, že možnost "bez sešitu" i "ať si každý píše, do čeho chce" beru v úvahu, ale mám v hlavě i představu, jak sešity využívat.
Co se běžně používá ve školách vašich dětí na druhém stupni za sešity? Jak je vyuřívají? Jsou spíše k praktickému užívání, procvičování, na učení se z nich nebo "na koukání"? Máte někdo zkušenost s tím, že nic jako sešit v naukovém předmnětu nemáte? Jak to dítěti vyhovuje?
A ještě otázka mimo sešity. Zeměpis v 6. třídě, tedy obecná geografie (takže ne jednotlivé světadíly, státy)...co se vám ve výuce vašich dětí (případně i u vás) líbilo a co ne? Co vám chtbělo a bez čeho byste se obešli? Co vás nebo vaše děti bavilo a co vůbec?
Mám milion nápadů, tak by to chtělo trochu uspořádat...
Předchozí