Přidat odpověď
To je jednoduché.
Výuka doma a ve škole se liší. Obojí má své výhody a nevýhody.
Práce jeden na jednoho je vždycky efektivnější, rychlejší, obzvlášť v nižších třídách je ten rozdíl oproti výuce hromadné hodně znát.
Takže když ve škole dělají vlastně totéž, co doma, ale je tam jeden dospělý neučitel na 10 - 15 cizích dětí, o kterých nemá předstabu, jak jsou zvyklé pracovat, co které potřebuje, možná jsou i z jiných ročníků. je to výrazně organizačně náročnější, než když je doma jeden, byť na HO pracující rodič na jedno dítě.
Výhodou školy je, že učitelé znají a většinou používají i jiné a efektivnější metody, jak něco naučit, výhodné právě pro kolektivy. Takže když učí učitel, je efektivita hromadné výuky, i třeba napříč ročníky, o dost vyšší, i když té domácí jeden na jednoho samozřejmě nedosahuje.
Takže i množství učiva na týden, pro domácí výuku mohlo být přiměřené, ale pro nezkušeného neučitele s patnácti dětmi z různých tříd, kde má každý učitel jiné požadavky, je srovnatelné s rodičem, co má najednou 10 - 15 školnéch dětí, z nichž některé chodí do stejné třídy.
Navíc rodiče už učí doma 2 měsíce, mají už zaběhaný systém, zatímco ten asistent nebo vychovatel má za sebou první týden. Za dva měsíce už by na tom byl nejspíš jinak.
Pro mě tedy popsaná situace nic divného, nic k posměchu, k divení nebo extra řešení. Akorát holt, až si to začne sedata bude to fungovat i v té škole, tak už začnou prázdniny, no.
Předchozí