Heleno,
no jasně, ve 2. a 3. třídě se s tím seznamují. Tedy už od první, ale v první mají jen metry. Já s nimi měřila chodbu pomocí měřického kolečka, to měří v metrech.
To jsem si koupila taky kvůli šesťákům, protože o měřickém kolečku se všude v učebnicích u měření délky píše, občas je někde i obrázek, ale oni ho fakticky neznají. Já ho také viděla v reálu jen u policajtů, když jsou někde záběry ze zkoumání dopravní nehody, takže se jim vůbec nedivím.
U třeťáků jsem teď používala papírové měřítko z centimetrových čtverečků. Slepili si ho, nabarvili proužky po 10 cm (seznámení s jednotkou 1 dm) a s tím se vyřádili ve třídě a samozřejmě by to šlo i na té chodbě. Tím, že měl každý právě metr, tak by ani nebyl problém s počítáním
.
Ale pro ty tvoje děti je zásadní to, že měřili tu chodbu. A že museli přijít na to, jak ji změřit, když nemjí tak dlouhé pásmo...to si budou pamatovat....