Přidat odpověď
Yuki,
je to stejně daleko jako z 1. třídy do 3. třídy. A asi mám divné děti, ale pamatují si, že jsme vážili kostičky a zjišťovali, kolik kalíšků je potřeba na naplnění kyblíčku na písek.
O tomhle mluvím.
Já právě nechci, aby v sedmičce odpapouškovali, jaký je rozdíl mezi jednozvratnou a dvojzvratnou pákou, nebo že nakloněná rovina zmenšuje sílu a prodlužuje dráhu, nebo že je nějaké hnané a hnací kolo, ale aby si vzpomněli, na svoje kolo a přehazovačku a nebo na houpačku a jak zkoušeli zvednout dva kámoše nebo jak někdo zvedal je...od toho už se dá odpíchnout.
První stupeň by měl být především o budování zážitků, na které pak na druhém navazuješ i nějaké ty akademické znalosti.
V přírodovědě přijde všem logické, že nejlepší je chodit ven a koukat na kytičky a chytat brouky, aniž by kdokoliv očekával, že si budou v šestce pamatovat, kterou kytku viděli nebo kterého brouka chytili...ale budou si pamatovat, že to dělali a proč to dělali a u některých to i vzbudí zájem se tomu věnovat dál.
Já jen píšu o tom, že by bylo dobré, aby něco takového zažívali i v oblasti techniky, protože učebnice a pracovní sešit v nich ten zájem prostě nevyvolá a v sedmičce při pobertálním zatemnění mozku už je dost pozdě.
Předchozí