MaMar,
já teď taky z matiky zadávám "zápis" (různé formy, jak se to zrovna hodí) a smysl to má vlastně jen ten, aby ti, co si ty sešity vedou, to měli ucelené, aby jim tam ta část z výuky na dálku nechyběla. Nutné to není, ale už se mi i v sebehodnocení objevilo dělání zápisů ve výběru třech činností, které nejvíc bavily
. Akorát se můžu zamýšlet nad tím, jestli proto, že to ostatní je ještě větší nuda, neo proto, že je to dítě, co si rádo udržuje sešit. Vím, kdo to je, tak sázím spíš na druhou možnost
.
Jinak obecně je prostě "výklad" a "zápis" pořád většinový jev i ve škole, takže se není moc co divit, že na dálku se v tomhle nic moc nezměnilo. Jen je to prostě víc vidět
.
A zatímco při chození do školy to leckdo vyžaduje, protože bez zápisu děti prý nevědí, co se mají učit, tak teď už na to někteří koukají také trochu jinak. Přitom kdyby se to teď použilo smysluplněji (Co by komu udělalo dát otázky k textu tak, aby odpovědi vytvořily zápis? Zejména v těch -piseh?), dávalo by to při výuce na dálku větší smysl, než při té běžné slepě z tabule nebo prezentace opsat výcuc od někoho jiného.