Přidat odpověď
Zufi, nevím, co na to tamní ředitel/ředitelka, ale na škole, kam chodilo moje díte na první stupeň (úplně jiná škola než teď, zcela opačný přístup k výuce než teď atd.), tak tam se taky sešity moc nevedly, resp. nikdo nikdy nekontroloval a nevyžadoval, zda je dítě má či ne (tam se tedy nekontrolovalo, nevyžadovalo, netestovalo a nehodnotilo prakticky vůbec nic), takže mnoho dětí nic takového nemělo a ředitelce to evidentně taky nevadilo a zřejmě ani žádné inspekci, která tam občas zavítala. Ba dokonce inspekcí byla škola hodnocena obvykle velmi pozitivně, mnoha rodiči (ovšem jen "specifického životního zaměření") taktéž. Tam to chodilo tak, že čas od času jsem z aktovky mláděte vytáhla zmačkané cosi, co se nedalo identifikovat a připomínalo to něco mezi zmačkaným, mastným papírem od svačiny a použitým toaleťákem a na dotaz, co to je, mládě pravilo:"To je k ničemu, to můžeš vyhodit." Když jsem to podrobila důkladnému zkoumání, tak jsem zjistila, že to je nějaký zmačkaný rádoby pracovní list, kde ovšem nebylo vůbec zřejmé, ke kterému předmětu či předmětům patří, částečně začáraný obyč. tužkou (pera se tam taky moc nepoužívala, resp. bylo jedno, zda dítě píše "pazourkem" po zdech, obyč. tužkou či běžným perem), nevyplněný nebo sem tam nějaké nečitelné slovo, případně nějaká malůvka. Když jsem se optala, zda to nebude učitelka chtít odevzdat, zkontrolovat atd., tak prý ne, jí je to jedno (ano, bylo jí to jedno, nic se nekontrolovalo, nic se neodevzdávalo, nic se nikdy nedokončilo a taky se nikdy nic nenaučilo). Když jsem navrhla, že to zkusím vyžehlit, vyčistit, okopírovat a třeba ten list doma vypracujeme, tak následovalo velké dohadování, že ne, v žádném případě to dělat nebude, že to je zbytečné, protože to stejně nikdo chtít nebude, nikdo takovou snahu neocení ani slovně natož pak známkou či body (ano, to byla pravda, známky tam byly sprosté slovo, vpodstatě jakékoliv ocenění, hodnocení taky, všichni si byli rovni, ať pracovali pěčlivě a poctivě nebo vůbec, ať byli chytří a schopní nebo úplně blbí), tak proč by to dělal... Takže "metody" výuky a zvyklosti jsou různé škola od školy. Že z téhle "úžasné" výuky mám já i dítě (tak dítě asi méně, to je splachovací) dodnes trauma a nedokážu na to zapomenout a trvale se přes to přenést,to je druhá věc... i když je dítě už dávno úplně jinde, spokojené na milion procent,ve všech předmětech je mezi špičkou nejlepších, takže vše během prvních pár chvil na nové škole dohnal a nakonec je jedno, že z prvního stupně si žádné znalosti, vědomosti, zkušenosti do života či cokoliv užitečného vůbec nepřinesl....
Předchozí