Přidat odpověď
Tak to u nás to takhle není ani omylem, žádné vypisování, učebnice téměř netřeba otvírat, prakticky mohou pracovat všechno on-line, ani by nebylo třeba něco tisknout. Já tedy tisknu, protože se mi ty materiály, které učitelé poslají, prostě líbí a chci je uchovat, ale mládě pracuje povětšinou jen on-line, někdy tedy i na ten papír, když už ho má po ruce a pak oskenuje. Učitelé jsou hračičkové a opravdu se s tou výukou vydovádí v tom nejlepším slova smyslu a posílají krásné presentace, různé kvízy, hádanky, tajenky, videa, soutěže, pracovní listy - doplňovačky,úkolů dost, ale tak nějak hezky zakamufované do hravých nápadů, že je to spíš výzva to zkusit udělat a udělat na 100% než jako nutnost a úkol, který musím splnit. Pokyn vypsat něco od-do jsem snad za celou dobu distanční výuky nezažila. Jako z těch presentací si třeba mají děti udělat výpisky, ale je na každém, jak to pojme - kdo chce tak si ji klidně může v patřičné velikosti vytisknout a nalepit, ale to je každého věc, zda si z toho vypíše tři slova nebo nalepí vše do sešitu, v tomhle nikdo nikoho nebuzeruje ani při běžné výuce, podstatné je umět látku a na tom při běžné výuce trvají a rádi to ověřují všemi způsoby, ale jak k tomu kdo dospěje, je každého věc. Teď třeba mají za úkol udělat jakési časosběrné video z jednoho dlouhodobějšího úkolu - sledování, z jiného předmětu, který právě mnohde jinde řeší těmi výpisky od-do, tak dělali každý presentace na zadané téma (každý jiné), to nahráli na společný server a každý měl k té své presentaci vymyslet testík (u nás holt ty testíky mají rádi) a přidat řešení a každý si pak měl ty testíky ostatních udělat, zkontrolovat atd. Moc pěkné a každý byl zvědavý na ty presentace ostatních a mládě vymrsklo několik testíků během pár minut, ani nemrklo. Nebo při on-line hodině dělají různé soutěže a vzhledem k tomu, že naše dítě je hodně soutěživé a vpodstatě většina tamních taky, tak je to všechny baví a to, co by se jiným způsobem biflovali kdovíjak dlouho, tak za tu jednu hodinu on-line prostě umějí...až jsem zírala, jaké množství čehosi prostě mládě za tu hoďku pobralo. Zrovna v tomhle předmětu je tam spolu s jedním kámošem nejlepší, tak mi líčil, jak to bylo děsně napínavé, že 2x vyhrál kámoš a on byl druhý, pak dvakrát vyhrál on a kámoš druhý a při rozhodujícím kole nakonec vyhrálo mládě. A strašně se mi líbí, jak je učitelé motivují - na vše, co jim pošlou děti vypracované, téměř hned nebo velmi rychle odpovídají a vždycky to začíná nějakou pochvalou stylem:" Super, máš to perfektní jen ještě oprav to a to a to..." a následuje výčet, někdy i delší, chyb a to i opakovaně, když se pubertálům s tím nechce moc mazat a v rychlosti opraví jen něco a zbytek přehlédnou a opět pošlou, tak zase následuje pochvala s tím, že už to je téměř dokonalé a jen ještě opravit to a to. Úkoly jim bodují, takže po několika opravách tímto stylem lze dosáhnout vždy na plný počet bodů...samozřejmě kdo chce, kdo se spokojí s původním počtem bodů a nic už neopravuje a znovu neposílá, tak jeho věc. Nicméně i když je ta distanční výuka dobře vedená, normální školu to nenahradí, protože tam tohoto všelijakého procvičování všemi možnými způsoby mají daleko víc, takže se jim to učivo zafixuje a pamatují si ho. Tady udělají doma, co je po nich požadováno a to na trvalejší zapamatování látky je málo a i když jim učitelé nabízejí k tomu milion různých odkazů a stránek na procvičování, tak když je to dobrovolné, tak lenoši typu mého mláděte (a jak tak vím většina jeho kamarádů-kluků) se k tomu nepřinutí a co je dobrovolné, prostě nedělají. Kdyby jim za to slíbili jedničku nebo body navíc, tak to by se hošánci přetrhli, ale jinak ne. Moje mládě prostě musí mít termín a bič,což při normální výuce mají non-stop, pak funguje jak hodinky. Jinak ne. Sám přiznává, že mu vpodstatě tenhle volný způsob on-line výuky nevyhovuje, i když je zábavný, baví ho atd., ale on prý nejlépe funguje pod tlakem, pravil. Což je svatá pravda...když začne dělat úkol v klidu odpoledne, tak mezitím dělá všechno možné, odbíhá, chytá Pokémony, hraje s kámoši na mobilu, nesoustředí se, válí se, pořád "má hlad", aby měl záminku jít od toho nebo naopak posiluje na hrazdě, neudrží pozornost, pak tam jsou chyby atd. atd. Když začne dělat úkol na poslední chvíli večer a termín odevzdání je ten den do půlnoci, tak v 23.59 odesílá naprosto dokonale vypracovaný úkol bez jediné chybičky, který udělal rychle, soustředěně, bez přestávky. Takže pro něj jakákoliv volnost při výuce a vzdělávání je zatím velice zhoubná, potřebuje nutně tlak, dril, bič. Možná s věkem nabere trochu zodpovědnosti a přehodnotí svůj způsob a bude schopen efektivně fungovat i v klidovém prostředí, ale zatím to má takto.
Předchozí