dabo,
to bych nikomu nepřála
. Ne, fakt bych nechtěla, aby děti trávily od 8:00 do 15:20 čas u PC.
Nemyslím, že zrovna tohle je ta správná cesta.
Ale chystá (a možná už je zaplacená) multilicence na některý z nástrojů (myslím, že nakonec vybral pan ředitel zoom), mělo by dojít k obnově techniky pro vyučující, posiluje se datový přenos. Prostě se připravují nástroje pro výuku na dálku. Ale to nestačí.
Pak by měla přijít na řadu ta organizace a tohle už není věc jednoho ředitele. Zatím není uzákoněná možnost plůnit povinnou školní docházku distančním způsobem, ale očekávám, že právě něco takového budou muset schválit...a pak bude zase záležet na tom, jaká pravidla budou platit. Musí se podle toho nastavit pravidla pro plnění, předávání, hodnocení...
Už jsem to psala, to, co sem dávala sally, nebo jak pracuje Březová, je normálně realizovatelné, funguje to, děti o nic nepřichází, i když nesedí celé dny u počítače. Je to ale něco, co se nepřipraví ze dne na den a nedokáže to zařídit běžný učitel. To fakt není jeho obor. Proto je nutné poskytnout školám čas to nachystat. Ale není důvod, proč to nechtít a dopředu vymýšlet, že to stejně školy dělat nebudou. Budou. jen ne samy od sebe a hodně z toho nemohou ani při dobré vůli bez "požehnání shora".
Přitom to fungovat může. Jako dobrý příklad mi přišlo to, jak se postupovalo ohledně nařízení způsobu výuky a hodnocení. ČŠI poměrně rychle získala data, jak na tom která škola je s podmínkami, a podle nich nastavila pravidla velmi příznivá právě pro děti a rodiče. Současně školy musely prokázat, že opravdu nějakým způsobem v rámci těch pravidel pracují.
Stačí tedy poměrně málo, ale to je právě proto, že to bylo tak náhlé a krátkodobé. Rozhodně si nemyslím, že by to takto bylo trvale.
Kdyby to nevynucování úkolů a vlastně zákaz hodnocení výsledků výuky na dálky nevydali, tak jasně, že většina škol skončí u zasílání zadání a vyhrožování pětkami za neudělanou a neodevzdanou práci. Takhle se většina zamyslela a hledala jiný způsob, jak mít alespoň nějaký kontakt s dětmi, jak je udržet v činnosti...každý se s tím popral po svém a podle svých možností, často ne ideálně, ale aspoň opadnul ten stres z toho trestu za něco, za co třeba nemůžeš. A pokud někde ne, je právě chyba rodičů, že se neozvali, protože existuje jasný podklad, který školy musí dodržet. Je čerstvý, ví se o něm, vymahatelnost je snazší než obvykle.
A fakt si myslím, že v tomto směru se dělo vše ve prospěch dětí (myslím ty nařízení pro školy, ne jednotlivé školy a učitele), takže když se začne předjímat, že se to najednou zase obrátí a všichni půjdou proti nim, mi přijde nefér.