Přidat odpověď
Já bych to udělala takto:
1. Školy bych otevřela 1.5., ale jen pro někoho. V případě SŠ a SOU 3. a 4. ročníky (z důvodu maturit, závěrečných zkoušek a návazného studia)
2. V případě ZŠ bych nejprve do 15.5. zavedla docházku 5.-9. tříd, které by se rozprostřely po budově.
3. Zhodnotila bych riziko nákazy.
4. V případě, že by nepřesáhlo určité procento, od 15.5. bych pak do školy vypustila všechny.
5. Doporučila bych obcím zvýšenou míru desinfekce škol, kontrolu teploty příchozích (může vykonávat MP). Umím si představit, že škola začíná v půl deváté a dítě bude vpuštěno do budovy po změření teploty a umytí rukou desinfekcí.
6. Do konce školního roku bych zrušila TV, družinu a činnost jídelen.
7. Dětem, které prokážou, že jsou ze slabého sociálního zázemí (už teď jsou evidovány kvůli obědům, může jich být více) bych dodávala dotované obědy z mimoškolního zařízení. Dětem, u kterých rodiče prokážou, že si je nemohou vyzvednout ve škole po vyučování, bych zavedla menší odpolední skupiny. Předpokládám, že by jich bylo méně - zapojit se mohou i učitelé a asistenti. Na pokrytí jejich platů za navýšené odpracované hodiny bych být vládou mimořádně uvolnila peníze ze státního rozpočtu.
8. Rodičům kteří prokážou, že patří do rizikové skupiny bych umožnila domácí vzdělávání. Dítě by pak bylo vyzkoušeno buď poslední týden v červnu, první týden v červenci (návrh zkrácení prázdnin), nebo poslední týden v srpnu. Případně vůbec a bylo by mu vydáno pouze osvědčení, ne vysvědčení, ale postoupilo by do dalšího ročníku.
Předchozí