| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

sally,

já si nic nepředstavuju, vudím realitu na různých učitelských skupinách. A znám realitu Březové, vím, jak to probíhá a od začátku píšu, že na dlouhodobé řešení a při dobrovolné volbě se mi to líbí.

Pro rozumnou online výuku prostě musíš mít vhodné prostředí, což u učitele, který je u sebe doma a nikdy nic takového neprovozoval, prostě znamená, že vysílá z domova. Tabuli já osobně doma nemám a dokonce ani virtuální ne. Takže je to pak jak s rouškama, "pomoz si sám".
Sakra rozdíl od situace, kdy má takové prostředí a nástroje na svém pracovišti a pracuje takto dlouhodobě, cíleně, z vlastního rozhodnutí.

"Ta je o tom, že děti na té obrazovce vidí "tabuli" na které se něco děje (učitel na ní píše, nebo promítá slidy, nebo videa) a učitel to komentuje, vysvětluje. Hodiny se dělí na povinné, nepovinné a konzultace. Na povinných jsou všichni a je to více méně přednáška, nepovinné jsou třeba o tom, že se procvičuje látka před testem, a konzultace jsou pro ty, co se fakt potřebují na něco zeptat. "

A k tomuhle píšu, že se dá dělat i bez online hodiny, asynchronně, není potřeba, aby děti byly připojené v určitou chvíli všechny. To je taky to, co nebereš do úvahy. Stejně jako v Březové se online výuka týká jen některých, takže tam nikdy neřešíš 30 žáků online. Tady se teď bavíme o situaci, kterou musíš řešit opravdu pro všechny. A v takovou chvíli je výhodnější, když to řešíš s každým zvlášť, výuka není závislá na tvojí online přednášce, ale je lepší, když má dítě k dispozici video, které si může pustit, kdy potřebuje, a opakovaně...když má každé dítě možnost se zeptat, na co potřebuje, skrz kanál, který mu vyhovuje, ve chvíli, kdy se mu to hodí.

A znovu opakuju, dvě hodiny denně u PC (v rodině se třemi dětmi a jedním PC celkem úsměvné a nereálné) pro někoho, kdo si tenmto způsob výuky nevybral, ale byl mu nařízený, je požadavek zcela mimo.

Řešíme náhradní výuku na 2 - 3 měsíce. Existuje řada obecně dostupnějších způsobů, jak těm dětem něco předat, když už je tedy nutné to řešit, tam, kde doposud distanční vzdělávání nebylo obvyklé.

Není to o tom, že já nechápu, jak to funguje (a znovu, měla jsem to rok doma, dobrovolně, nejen, že to chápu, znám to a i proto to nechci), ale ty nechápeš, jak strašně se vaše situace, kdy jste si toto vzdělávání zvolili a vaše škola tak dlouhodobě funguje, se liší od situace, do které se všechny děti v ČR (a nejen tam) dostaly ze dne na den a ve které jen málokterá škola může navázat na to, co dělala doposud. Vytýkat těm, kdo to nedělají, že jen nechtějí a hledají výmluvy, je podpásovka.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6+0= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.