Federiko a Pole,
na tohle ale musí mít škola někoho, kdo to připraví. Tedy dostatečně zdatného ITka, který celou tuhle oblast ve škole koordinuje a vede. Organizuje výuku, dělá podporu kolegům, stará se o techniku a síť...a kdo se už déle než ty tři týdny stará, aby celá škola jela v IT technologiích.
A pokud škola nemá, tak si ho ze dne na den z prstu nevycucá.
Jsem v mnoha učitelských skupinách na FB a tohle má jen málokterá škola. Občas někdo píše o řediteli ITkovi, tak tam taky funguje kdeco. Ale jinak je to o nadšených jednotlivcích.
U nás ve škole jsem vrcholem IT dovedností já, což je dost zoufalé. Máme externistu, co se stará o síť a učí informatiku jeden den v týdnu, ale ten má zcela jiné priority než školu. Navíc se půlka učitelského sboru cuká používat i obyčejné Bakaláře (pořád dablujeme, vše je i v papírové i v elektronické podobě
). To je prostě realita běžné průměrné základky.
A tvrdit tu, jak my, kdo nevedeme online hodiny, vlastně jen hledáme výmluvy a že jen ti, co je mají, něco dělají, jak to tu teď popsala Pole levandulové, to je prostě podpásovka.
Na jednu stranu popsat, jak vlastně rodič nic z toho, co se po dítěti chce, nezvládá, a na druhou stranu od lidí, kteří to doposud nepotřebovali, očekávat, že to nejen budou používat, ale budou schopni to naučit i všechny své žáky a vyčítat jim, že to nedělají, protože jenom málo chtějí, má jaký účel? Když se tu ještě před pár týdny fňukalo, jak mají učitelky problém komunikovat přes mail, tak by najednou měla být řízená videokonference pro několik tříd samozřejmostí...mám kolegyni, co učí od druhé do deváté třídy dva cizí jazyky...jazyky umí, umí je i učit, mail taky pošle, zvládá Bakaláře, Office....ale online konference už je na ni v 60 prostě moc. A vzhledem k tomu, co denně od ní zadávám na web, tak mi řeči, že stačí jen chtít, přijdou třeba vůči ní hodně urážlivé....