Přidat odpověď
1234,
A byla by tak poctivá i nadšená pokud by byla řekněme 8-10 h sama doma? Nebo je disciplinovaná, že jste doma?
Jsou děti disciplinovanější a méně disciplinované... našim to trvalo několik týdnů, možná i měsíců, než byli schopní si v sedmé třídě udržet přehled o tom, co kdy kde s online školou a než přišli na to, že sice v zásadě není tak těžké se "flákat", ale že je to pak mnohem horší. Ale i s nimi v těch 12-13ti letech byl někdo doma - manžel obvykle ráno (šel do práce později, cca kolem desáté), já obvykle přišla v poledne. Většinou jsem s dětmi řešila spíš technickou podporu (co nejde naskenovat, proč nefunguje email, proč to či ono) než výuku.
Online školou děti tráví zhruba polovinu času, co by trávily kamennou - bratru 20-25 hodin týdně (včetně "domácích úkolů" - ve škole by byli 35 hodin týdně + hodina až dvě úkolů denně).
Ale - online škola je zavedený systém, s jednotnou platformou (když se přihlásí, mají tam jednak seznam online hodin na ten den - povinných i nepovinných - mají tam rozepsané termíny a upozornění, pokud něco neodevzdali - žádné lovení tu v emailu, tu na skypu, tu na WA, tu google classroom, tu jánevímkde) a škola poslala veškerou techniku - laptop, tiskárnu / skenner, sluchátka atd. Plus ty online hodiny mají přístupné nahrávky pro ty, kteří to zmeškali. V nahrávce tedy nemůže pokládat dotazy a není to interaktivní - ale aspoň si může přehrát, o čem se třída bavila.
Nám se systém zamlouvá - děti jsou velmi samostatné, naučilo je to hodně takových těch praktických věcí. Dále si myslím, že to hodně potlačilo pubertu - takovou tu protivnou, rozeřvanou pubertu. Většinu dne se pohybují mezi dospěláky, takže je s nimi normálně "dospělácká" řeč.
Předchozí