To jsem ráda, že o tom mluvíte.
Jsem velmi překvapena, že to berou i děti na naší škole. Vlastně mají normální učebnice a pro děti se sníženými výstupy je to jen zkrácené - na nadpis a jednoduchý zápis ke každému (!) tématu - což ve výsledku stejně znamená naprosto zbytečné zahlcení prostě v celém rozsahu - Riška se učil plže, mlže a hlavonožce. To samé ten dějepis. Začali starověké Řecko, nevysvětluju, našla jsem jednoduchá videa přímo studentů, jako referáty nebo výpisky, během deseti minut kluk vysvětlí celé období a je to pro Rišku zajímavější než číst z knihy, na konci má jednoduchý vypsaný souhrn
- který jsem mu vypsala na jednu půlstranu a nechala ho to upravit ve wordu, nadpisy, řádkování, tučné atd.
Takové ty "otrocké" úkoly", počítat do alejujá, vypisovat kategorie ke slovesům, děláme tak z půlky, polehoučku.
Víc si povídáme a musím vám říct, že Riška byl velice překvapen, jak všechno souvisí se vším, takový náhled mu škola nedala.. Každý předmět si jede sám za sebe.
Možná by mi mohl někdo zavolat a zeptat se, jak na to
Základní škola má děcka připravit na život, naučit je základ a nějakou orientaci, podrobněji pak se mají učit na střední, případně vysoké.
Nechci do toho fušovat, ale třeba angličtina je fakt peklo - proč se učí slovíčka zeleninu? Řekla jsem mu zavři oči a představ si, že je otevřeš a jsi uprostřed Londýna nebo New Yorku, co potřebuješ říct? Jsem cizinec, prosím mluvte pomalu. Jak se dostanu k autobusu, taxi, hotelu, restauraci. Ten základ, aby se o sebe postaral - anebo se zeptej policajta, kde najdeš bezdomovce, bo do večera skončíš pod mostem, hladový, ospalý, špinavý .. :)