Přidat odpověď
Obecně platí, že čím dřív se s nápravami začne, tím větší šance, že se zadaří a že by se vlastně mělo začít ještě před nástupem do školy, i když v tu dobu pořádně ani nejde tyto poruchy diagnostikovat. Ale už lze rozpoznat a tedy řešit oslabení dílčích funkcí (u dysfatika zcela jistě sluchové vnímání a rozlišování, často motorika jemná i hrubá).
U druhostupňových dětí se nápravy zaměřují především na kompenzaci vady. Jinak řečeno, o moc lepší už to nikdy nebude, ale dítě se naučí, jak s tím fungovat, aby mu to způsobovalo co nejméně problémů. Používají se kompenzační pomůcky, vytváří se funkční systém pro zvládání učení.
Mám dobré reference na: http://www.prodys.cz/, ale není to zrovna levné a hlavně nevím, jestli pracují s druhostupňovými dětmi. Ale třeba by paní alespoň poradila, kam se případně obrátit jinam.
Předchozí