Přidat odpověď
Okolíku,
ano, já vím, a proto jsem psala o tom, že nikdo rozumný nepůjde nejdřív studovat, a teprve pak pracovat do školství, když už má jinou práci, rodinu a stojí to hromadu peněz. Nestojí to za zjištění, že ta práce není podle mých představ.
I kdyby byl ten konkrétní inženýr neschopný uplatnit se ve svém oboru, ještě to neznamená, že je neschopný na vše. Právě se může ukázat, že pro učitelství ty předpoklady má. Ale nepůjde nejdřív studovat, aby si to vyzkoušel, protože s inženýrským titulem je mnohem více dostupnějších pozic, do kterých nemusí investovat desítky tisíc a roky přípravy navíc, zejména pokud má rodinu.
A znovu zopakuju i to, že desítky let inženýři mohli učit a ped. minimum si doplnit později, mohli učit lidé jen s maturitou (ještě jich pár ve škole máme, nemuseli si dodělávat vzdělání díky výjimce ohledně věku a dělce praxe), teď je to jinak pouhých 6 let. Ze školství ten zákon odstranil řadu kvalitních učitelů, kteří prostě neměli čas a peníze na to, aby si to ped. minimum dodělali. Proto je teď takový nedostatek, plus ti, co odešli v důsledku inkuze, takže sice správně vystudovaní, ale naprosto nepřipravení.
Proč třeba není povinnost těch pedagogů, co na fakultě neprošli ani částečně speciální pedagogikou, si ji doplnit? Vždyť nemají kvalifikační předpoklady pro práci s dětmi s SVP o nic větší než ten inženýr s ped. minimem. Přitom nikdo nezpochybňuje jejich schopnost to zvládnout. A když to nezvládají, je větší tlak dostat ze škol ty děti, než aby se s tím naučili pracovat ti učitelé.
Předchozí