Přidat odpověď
.libik,
už základní předpoklad, že do školství se hrnou právě inženýři, kterým to jinde nejde, je sice hojně užívaný, ale podle mě zcela myslný.
Takový člověk si najde pohodlnější práci.
A to srovnávání učitelů s doktorama je prostě výsměch. Lékař studuje jeden obor, který jinde studovat nejde. Studuje 6 let jeden obor a pak si z něj ještě vybírá specializaci a studuje dál, než může tu specializaci dělat. Žádnou z těch částí studia nelze získat jinde.
Učitel je víceoborový odborník, který ale ani v jednom z těch oborů nedosáhne dostatečné hloubky, jako kdyby studoval jen jeden obor. Pět let studuje současně pedagogické vědy a psychologii a pak většinou dva další obory. Jak pedagogika, tak psychologie, tak ty zbylé vědy (tedy v budoucnu vyučované předměty) lze studovat zvlášť a na mnoha dalších školách než na pedagogické fakultě. Každý pět let. A přesto je učitel z ped. fakulty kvalifikován pro výuku zcela jiných oborů, které nikdy nestudoval. Vystudovaný dějepisář je ze zákona kvalifikovanější učit fyziku, než vystudovaný stavební inženýr.
Tak fajn, klidně ať tu fyziku učí ti dějepisáři, když myslíš, že lépe odhadnou, jak dětem s dysfázií vysvětlit rovnováhu na páce.
Pak mi ale taky vysvětli, proč někdo tak neschopný jako já, musí vystudovanému pedagogovi vysvětlovat, co je to vývojová dysfázie a proč mu to dítě v jeho předmětu neprospívá? Není právě to, že inženýři neumí pracovat s dětmi s SVP argument, proč musí jít nejdřív studovat? Neměl by tohle ten pedagog z pedagogické fakulty náhodou vědět?
Ale hlavně, že se chtějí srovnávat s lékaři.
Předchozí