Přidat odpověď
Kat,
ti "lidé z ulice", ale také 5 let studovali a nejsou blbí, takže když narazí na nedostatek, jsou schopni ho vyřešit. Buď naznají, že jim to za to nestojí, a dál učit nebudou (většina), nebo jim dojde, že by to chtělo ještě něco, a pak si dodělají i tu pedagogiku, psychologii a didaktiku. Teoreticky. Protože fakulty jsou takové, jaké jsou. A když je pro tebe rozhodující vzdálenost, což u studia při zaměstnání většinou je, tak je ti úplně jedno, jakou má to studium úroveň. Hlavně, že máš papír. Tak to má dneska taky většina. Do praxe ti to na většině těch škol nedá nic. Učit se učíš za pochodu a překážky, které při tom zákonitě nastávají, překonává jen ten, kdo chce tu práci dělat. Kdyby absolventi pedagogických fakult netrpěli stejnými problémy, kterými trpí učící nepedagog, byla by to jiná debata. Ale "úmrtnost" čerstvých absolventů pedagogickcýh fakult na nemoc "nezvládání výuky" na nevybavenost pro boj se systémem je tak vysoká, že mě to jen utvrzuje v tom, že takové studium je ztráta času.
Já tu v podobných debatách vždy píšu, že já si na studium ped. minima nemůžu stěžovat a že mi to i kněčemu bylo, protože na UHK byl poměrně velký tlak na inovativní směry výuky a obecná didaktika tam byla fakt dobrá. Zato odborné didaktiky byly dost o ničem, vlastně nebyla pořádně žádná, protože se tam sešli lidé, kteří už řadu let učili. Já jako do té doby jen rok učící jsem tam byla výjimka.
Předchozí