Přidat odpověď
Delete,
opravdu smekám, jak si dokážeš hodiny fyziky připravit a jsem přesvědčená o tom, že děti tvé hodiny baví. Bohužel, jak je zřejmé z diskuze, většina lidí takto na fyziku nevzpomíná, navíc ani po 30 letech ta výuka nevypadá o moc lépe.
Že je fyzika spjatá s běžným životem, je pravda, ale nemyslím, že by mi k pochopení věcí pomohly ty nudné hodiny fyziky ve škole. Člověk se celý život učí, vnímá jevy kolem sebe, na řadu věcí prostě člově přišel sám (viz. voda ve vaně, kolečko a váha nákladu atp.). A hlavně hodně se toho člověk pořád dozvídá (třeba ty Techmanie a IQLandie, tam jsme v podstatě pořád a pořád jsou věci, které jsou pro mě nepochopitelné).
Pokud by bylo rovnítko mezi výukou fyziky a znalostmi o věcech kolem nás, neváhala bych ani minutu a o redukci počtu hodin fyziky bych ani nepípla. Bohužel to jsou ale jen hodiny, které děti proleží ve škole na lavici. Vadí mi, jak děsně neefektivní je náš vzdělávací systém. Kolik času tam ty děti v podstatě hnijí. Beru to tak, jak za synem docházela učitelka v nemocnici (věděl toho víc, než spolužáci, i když chodila max. 1x denně na hodinu) nebo vezmu-li v potaz, jak jsem dceři fyziku vysvětlila já (aniž bych jí uměla - našla jsem to přes google a najednou to umí) nebo příprava na PZ (opět - ze školy nic moc znalosti, člověk to děti musí opravdu doučit doma).
Předchozí