Přidat odpověď
A úplně obecně házím do davu myšlenku: jsou předměty, které nutně nemusí učit učitel. Klidně ať jsou ve školství lidé s různými odbornosti a dovednostmi. Ale první věc je, jak dostat do škol dobré ředitele, kteří budou mít čas a možnost opravdu šéfovat. A na všechnu další agendu budou mít ty správné lidi. Ideální by byl tandem učitel - neucitel - asistent/i. Učitel by mohl mj.vest neucitele a spolupracovat s ním právě u těch tříd a dětí, kde je výrazná potřeba individuálníhi přístupu. To samé se začínajícími uciteli, kteří potřebují uvést do praxe. Ale zároveň můžou (měli by být schopni) předat starším kolegům zase třeba jiné nápady a elán. Jenže, to musí mít učitele CAS a energii řešit prostě to učení a dětí a kolegy a sebe. A nevycerpavat se na desítkách ptákoviny. A ředitel musí mít schopnost, vhled a čas vést svůj team, vybírat, usměrňovat lidí.
Předchozí