Přidat odpověď
Monty, a právě o tom to je, když se mluví o tom, že je potřeba ubrat polovinu učiva
já třeba v přírodopise vůbec nechápu, proč by se mělo učit tolik teorie, kolik je jí v učebnicích a kolik se učívalo dřív, snažím se chodit ven, mluvit o tom, co má praktický význam, samozřejmě zmíním, že existuje dejme tomu kopinatec, ale proč by měl kdokoliv na základní škole znát jeho anatomii? zato o klíšťatech a hraboších jsme si povídali minimálně dvě hodiny.
a poslední dobou měním přírodopis na výuku čtenářské gramotnosti, protože jestli mají z přírodopisu základky něco umět, pak je to vyhledávat informace, pochopit přečtený text, a samozřejmě první pomoc. to ostatní můžou klidně zapomenout
a stejně je to v dějepise, není potřeba podrobně znát dějiny středověku, dějepis by se měl mnohem víc zabývat novodobým vývojem, vysvětlovat, proč kdo s kým proti komu, český minulý století, a zase umět hledat v textu, umět pochopit text, vidět souvislosti
ve fyzice a chemii ukázat spoustu věcí, jak či funguje, co je to smog, jak škodí, proč nemají slívat při úklidu dva čistící prostředky najednou, proč si k tomu úklidu brát rukavice a větrat
a kdyby se nenaučili ani jeden vzoreček, nevadilo by to
jenže z čeho se snadněji vyzkouší celá třída? co se snadněji udělá jako zápis do sešitu? pořád ještě máme pocit, že je důležitý odučit učivo
v matice se jede tak, aby se stihlo probrat, že dvě třetiny dětí vůbec netuší, co se děje, opisují z tabule, nikoho nezajímá, není čas, a tak počítají goniometrii a přitom neumí sečíst desetinná čísla
opravdu je proč ubrat, před sto lety se dalo předávat skoro všechno, co lidstvo znalo, dnes je potřeba učit číst a spolupracovat
Předchozí