Přidat odpověď
Yuki,
ano, je to na druhém stupni jiné, ale i tak se to dá udělat, aby to děti bavilo. Já jsem dokonce zjistila, že ani není nutné pořád ty děti nechat něco dělat samotné, že jim stačí, když jim hodně z toho ukážu jen já, hlavně když pochopí, o čem je řeč a když je ta hodina vedená trochu jinak, než jen zkoušení, výklad, zápis...
Hodně mě baví šestka a sedmička, kdy si "vyhraješ" s běžně dostupnými věcmi, takže jsi závislá hlavně na tom, jestli si je děti přinesou, případně jestli ty osobně jich vlastníš dost (dobře, ideálně, když je má škola, ale to je to poslední, na co se v naší škole spoléhám, bohužel kabinet fyziky má na starost člověk zcela nekompetentní).
A čím dál víc mi přijde zásadní to, že to prostě musí bavit toho, kdo to učí. Ty děti to poznají. Nadšencem se pak i poměrně ochotně nechají strhnout. V tom je skvělý ten Elixír, protože jednak se tam role obrací, takže člověk zažije i to, že ho to samotného strhne, a jednak to sdílení s ostatními nadšenci prostě nabíjí. A přitom nejde o žádnou velkou odbornost, nebo možná právě proto, že nejde....
Předchozí