Přidat odpověď
Yuki,
ale to, co se teď řeší, tu před šesti lety normálně fungovalo. Do konce roku 2014 jsi mohla učit i bez ped. vzdělání. Tak jaká degradace? Jen prostě návrat o 6 let zpět. Místo aby se už tehdy začalo s těmi fakultami, tak se jen zlikvidovalo několik stovek schopných učitelů bez správného papíru. K tomu se přidala nepřipravená inkluze (opět paradox, mě moje neuznané CŽV Spec. ped. pro učitele na situaci připravilo výborně, dostala jsem skvělý základ a ano, umím to, potvrzeno jak lidmi ze školy, tak z PPP a SPC, mám i zkušenost s výukou fyziky pro běžnou třídu současně s třídou speciální s dětmi s minimálními výstupy), takže další odliv lidí, co to za té situace nechtějí dělat, během šesti let se vytvořila obrovská díra, protože noví se do praxe neženou, a když nastoupí, tak po roce utečou, protože jim nikdo nepomůže překonat ty těžké začátky....
Navíc tady nejde o to, že by někdo mohl bez ped. vzdělání učit trvale, ale o to, že má možnost si zkusit, jestli mu vůbec stojí za to si to další vzdělání doplnit. Při učitelském platu je docela dost rozmýšlet. Mě moje vzdělání nad rámec VŠ vyšlo už na více než 100 000 Kč. Ped. minimum je z toho třetina, takže jeden hrubý měsíční plat. Kdo si to, při práci, nejspíš s rodinou, může dovolit jen tak zaplatit, aby po téměř dvou letech nadstandarní zátěžepro něj i rodinu, což takové studium je, zjistil, že si to ve škole představoval jak Hurvínek válku a dělat to vlastně nechce?
Zatímco ten instalatér, co začne fušovat do aut, do nich může fušovat, jak se mu zlíbí a vypracovat se na machra a pak se tím klidně začít živit, nebo zůstat jen u té záliby a najít si něco jiného, když už nechce dělat instalatéra, tak to učitelství si nemáš jak vyzkoušet. Vedení kroužků a trenérování, což se dá při práci dělat, fakt není totéž, o učitelování nedá ani mlhavou představu.
Předchozí