monam,
peďák rozhodně nenakopne. Peďák zavalí hlubokými znalostmi ze dvou oborů, i didaktiky předmětů se změnily na prohlubování znalostí, učit děti tě nenaučí. Naopak, právě holky po škole nemají vůbec odhad pro to, co takové dítě zvládne. Potvrzuje mi to i ta moje studentka.
V tomto směru je úplně jedno, jestli jdeš z praxe nebo z peďáku, bohužel.
Chce to dobrého uvádějícího učitele, který tě kdyžtak usměrní nebo ti pomůže. Bohužel i tady je riziko, že jak jdou absolventi z VŠ na praxi nepřipravení, tak se snadno nechají ovlivnit těmi, kteří nejsou zrovna následováníhodní.
Za současné situace, kdy peďák nezaručuje vůbec nic, je úplně jedno, že by si tu práci oficiálně mohl vyzkoušet i někdo, kdo peďákem neprošel. Ale hlavně, že před 6 lety museli odejít ti, co sice také peďák neměli, ale zato měli 10 a více let praxe, byli osvědčení, jen jim chyběl morál, čas nebo peníze (nebo všechno dohromady) na zvládání školy a práce současně. Teď se holt začne od nuly.
Podle mě by mělo být na řediteli, aby rozhodl, jestli chce, aby tam dotyčný učil. Sítem zkušební doby a smlouvy na dobu určitou by pak ti vysloveně špatní neměli projít. To, jak špatně se ze školy dostává kvalifikovaný, ale totálně neschopný učitel, už si naše škola vyzkoušela taky. No ale hlavně, že měl ten správný papír
.