Přidat odpověď
monam,
píšu to poněkolikáté.
Ped. minimum jsem na začátku své učitelské kariéry neměla. Tedy byla jsem přesně tak nekvalifikovaná, jako jsou ti "odborníci z praxe", ze kterých teď všechny kvalifikované chytá amok.
A i když teď už ped. minimum mám, tak jsem pro většinu pořád nedostatečně vzdělaná a neschopná učit na ZŠ. Jak se vyjádřila Yuki: "Na střední škole je odborník s pedagogickým minimem určitě výborná volba, ale na základní škole, kde je mix dětí včetně těch, kteří mají problém zvládnout základy, tam odborník z praxe nepatří, teda jo, patří, ale jen jako doplněk pro zpestření výuky."
Takže přesně to tu řeším.
Učitelství pro 1. stupeň ani specka pro učitele mi nejsou unznané, protože k nim nemám tu správnou školu, tedy "řádné magisterské studium v oboru pedagogických věd". Podle zákona jsem kvalifikovaná pouze pro učitelství odborných předmětů na SŠ, přičemž je možné uznat kvalifikaci pro učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na ZŠ v rámci oboru vystudovaného na VŠ, což je v mém případě fyzika a přírodopis, dá se ukecat i ta matematika. Ale i když to zákon takhle uznává, pro kolegy s tím řádným magisterským studiem v oboru pedagogických věd nejsem na výuku na ZŠ dost dobrá. O tom, že se vůbec vyskytuju na prvním stupni, radši ani nemluvím.
Předchozí