Přidat odpověď
Yuki, mně to vykládej. Dělám ve firmě, kde se programujou manažerské řídicí systémy. Což znamená, že na hlavní server nainstaluješ systém, a pak ho musíš propojit s každým ze 100 počítačů, co ve firmě jsou. Taky se nám podařilo zastavit firmu s 500 zaměstnanci tak, že 3 dny nevyjel za bránu závodu ani jeden výrobek, to je pak tuplem legrace. IT-technici pracovali třeba jen v noci, protože firma makala na 2 směny, a čekali, až vypadnem, aby se rozjela i noční. To víš, že IT znamená nejen učit, ale taky se postarat o počítače a třeba je pravidelně, odvirovávat a servisovat.
Našemu zákazníkovi st třeba stalo toto: naši technici upozornili, že je asi špatný hlavní server, že by bylo třeba koupit nový. Ředitel řekl, že to stojí milión a to že dát nemůže. Za 3 neděle server kleknul. V ten okamžik byly náklady ne 1 mega, ale 2, protože se najelo na server-mirroring, zrcadlení serveru, kdy data, uložená na hlavním serveru, se s malým zpožděním zálohujou na serveru druhém. Místo jednoho serveru za mega se koupily dva, za 2 mega. Fabrika v mezidobí, kdy ještě nebyly koupené servery, 2 dny stála, než jsme jim půjčili a zprovoznili server záložní. A můžu ti říct, že ta prča byly další vícenáklady, protože jen účetnictví dávali dohromady 6 měsíců, než sedělo (a platili přesčasy účtárně, protože zadarmo to taky nikdo dělat nebude). A to měli ještě kliku, že se to stalo v době, kdy se nemuselo podávat roční přiznání daně z příjmů. I tak měli problémy s výplatama a výkazy DPH, o fakturaci ani nemluvím. Víš, co je to za legraci, když se kvůli nefungujícímu IT zastaví celá fabrika?
Předchozí