Přidat odpověď
než se nadchnete pro americký systém, tak bych ráda upozornila, že ty výchovy jsou taky. A povinně... a těch osm předmětů je tak, že třeba v deváté třídě se učí jen biologie, v desáté jen chemie, a v jedenácté jen geologie / zeměpis. Takže to za ty čtyři roky třetího stupně taky naskáče na těch cca šestnáct předmětů, ale učí se nárazově (tj. celý rok, každý den hodina biologie, místo 2 hodiny týdně po tři roky).
A vybrat si děti moc nemohly - mají více méně povinné předměty (angličtina, matematika), pak předměty, které jsou sice volitelné, ale když si je nezvolí, tak nedokončí školu a nemůžou jít dál (cizí jazyk, tělocvik, a nějakou tu "science" - tj. bio nebo chem nebo geo), pak mají další volitelný předmět, bez kterého sice ukončí školu, ale nevezme je žádná VŠ (dějepis). No a pak mají povinné předměty, kterých musí během těch čtyř let absolvovat semestr nebo celý rok - my jim říkáme "bullshit bingo" - a tam je health (zdraví - tj. právě ty pohlavní choroby a jídleníčky - mmch tak ze sedmdesátých let - vejce jsou fuj, maso je fuj, nejlepší jsou jogurty bez tuku a podobně), RYAP (reaching you academic potential - naprosto o hovnu, ale furt musí sepisovat nějaké traktáty o tom, co jsou jejich krátkodobé cíle a dlouhodobé cíle a podobně), pak mají "organization" - tj. jak si mají zorganizovat práci (co se na tom učí celý rok??????).
Do toho, aby dostali papír, že absolovavali školu, musí mít třeba taky nějaká "arts" - tj. teorie a historie výtvarného umění a hudby (každé myslím dva semestry).
Takže s těma volbama to zase není až tak žhavé.... měl by kluk raději programování než historii hudby či pindy o tom, jak dosáhnout svého akademického potenciálu? To se vsaďte! Může to mít? Nemůže. Víc než šest předmětů v jednom semestru mu nepovolí a je zavalenej sračkama.
Předchozí