Upřímně se vyjadřuji
V chemii s osmáky počítáme hmotnostní zlomek roztoku - v podstatě jen procenta, to, co už v matematice dávno dělali. Počítala jsem s nimi jednu a půl vyučovací hodiny, pak jsem 2x chyběla, suplovaly 2 matematikářky, měly připravené příklady. Přesto děti tvrdí "my to nechápeme". Už odmítám tohle brát jako vlastní chybu. Zkoušely jsme to s nimi tři, každá jinak. Prostě se zablokovali a nic. Vůbec jim nepřijde nic divného na tom, že když rozpouštím 15 g cukru ve vodě, vyjde jim, že výsledný roztok má 8 g. Nebo někteří nejsou schopni pobrat, jestli hmotnost toho rozpouštěného cukru je hmotnost části nebo celého roztoku.
Takže občas se děti ve škole opravdu nenaučí. Ale je to spíš proto, že nechtějí, než že by se učitelé nesnažili.
Samozřejmě nepopírám, že se najdou učitelé, kteří se nesnaží a s dětmi nepracují. Taky jsem na takové narazila. Ale nesouhlasím s tvrzením o většině.
Pokud potřebuje dítě doučování z předmětů od jednoho učitele, můžou si nesednout. Ale pokud je to soustavné doučování předmětů od více učitelů (M, F, CH), tak bych spíš čekala, že asi dítě nebude tímto směrem nadané a bude potřebovat větší dopomoc. Nebo že třeba jen vidí školu spíš jako společenské setkání s kamarády než jako místo, kde je potřeba něco dělat a dávat pozor.