Přidat odpověď
Dle mého záleží na PPP a hlavně pak i dané škole.
Mám 2 děti s VD,AD(H)D,mimon.nad. a SPU na druhém stupni.
Náš logoped, který umí psát velmi dobré zprávy dle okresu a ZS, umí zhodnotit, jestli stačí PPP a nebo lepší SPC.
Pak záleží na dané škole co a jak zmákne dál.
Zažila jsem tedy zděšení, kde mi PPP oznámilo, že moje dítě je zcela v pohodě a co "suším" a otravuji. To jsme se tedy ohradili a nepodepsali převzetí. Zasahovali jsme do toho dál s odborníky v jiné PPP, nakonec se nám s PPP podařilo "domluvit". Ale další návštěva už ok.
Obě mé děti měly za třídní speciální pedagogy, asistent ve třída zcela automaticky a max. 20 dětí. Malá vesnická ZS, ale plná vlastními dětmi. Ředitelka o třídních ke třídě dle složení přemýšlela.
U jednoho syna byla učitelka dokonce i logopedka, takže třeba vzhledem k VD měla opravdu zkušenosti a byla ochotná i nad rámec svých povinností i komunikovat s naší logopedkou,psychologem. Měli jsme několik sezení psycholog, třídní, ředitel. Fakt si nemohu stěžovat.
Vlastně jsem i takovou zkušenost měla s PPP a učitelkou ve školce. Opět maličká veniscká školka, kde na základě IVP učitelka se ptala, komunikovala přes nás s naší logopedkou (v té době velmi intenzivní logopedie) a dalo se domluvit.
Za mě to chce nenechat se a jít si, pokud mám pocit, že to je jinak.
My tedy nové zprávy píšeme ke konci školního roku naštěstí. Vyšetření po prázdninách pro nás postrádá zcela smysl. To samé třeba po jarních prázdninách.
V PPP se vždy dá i domluvit den a čas, kdy funkčně jsou ještě ok. Děláme vždy na 2x. Pokud to zvládají, zůstávají sami, ale už se mi i stalo, že jsem seděla na chodbě a syn se chodil přesvědčovat (neznámé místo, nová paní, moc změn).
Nedělám si iluze o českém školství a práci PPP zvlášť. Ale vždy jsme nakonec získali co jsme potřebovali. Vždy je to dle mého o lidech, kteří konkrétně tu práci dělají.
Předchozí