Přidat odpověď
Kudlo,
Ostatně o tomhle by to asi mělo být v té škole - ty děcka s tím seznámit, A ŘÍCT, PROČ TO POVAŽUJE ZA DULEŽITÝ/HEZKÝ ten učitel jako učitel i jako člověk, kterej to má rád.
Tohle pořád ještě někteří učitelé dělají, já jsem to dělala mnoho let. Neměla jsem zase tak špatné výsledky,objektivně vzato, ale poslední dobou tak rychle a tak zprudka přituhuje, že za sebe jsem to vzdala.
Ale pokud ty informace budou stylem "vy nekultivovaní barbaři, jste totální ignoranti, víte o tom houby a kvůli takovým jako jste vy to jde do kopru", tak se obávám, že to každého spíš otráví, než aby ho to získalo pro tu věc.
Tohle jsem neřekla. Ani tobě ani nikomu. Do kopru to jde proto, že o věcech jako je hudba hudební výchova, rozhodují lidé,kteří o ní nic nevědí a znemožňují její provozování. To, předpokládám, nejsi ty. Ty jsi nejspíš "objednavatel", rodič. U tebe jde o to, co chceš pro svoje děti.
Není vůbec potřeba, aby se ti líbil jazz, Kupka nebo cokoliv. Nevypovídá to nic o tvojí lidské hodnotě. Vkus nebo umělecké cítění nejsou charakterové vlastnosti. S ignorancí to do určité míry souvisí. Je to podobné, jako vědomí, že skoro nikdo nepotřebuje fyziku, a přesto se učí, hodně lidí nesportuje a těla jim chátrají, ale přesto existuje tělesná výchova.
Je dobré mít přístup: "Ukaž mi, co se ti líbí,přibliž mi to, protože mě zajímá, proč se ti to líbí." Možná jsi to tak myslela. U jazzu je to tak, že je to silně menšinový žánr a obecně se líbí málokomu. Do školních programů na ZŠ na kognitivní rovině podle mě patří jen okrajově. ALE: existuje dobrá, používaná a osvědčená metoda, jak jazz používat jako "médium" pro hudební výchovu. Podobné věci existují i ve výtvarce, všude.. Podle mého názoru je škoda, že lidé, kteří je umějí a chtějí používat, jsou vyháněni ze škol. A vyháněni jsou proto, že škola láme svobodné tvůrčí lidi, nejen děti, ale i učitele.
Předchozí