Jj, cist spolu je nejefektivnejsi. Naucit dite pri cteni klast otazky (1. o cem budu cist? , kouknout na nadpis, obrazky, predstavit si to. 2. znam to slovo?, kdyz ne, zeptam se....), zvedomovat prectena slova. Tzn. casto cteni prerusovat, i kdyz cte dite, a mluvit. Napr. precte "srnka v lese", reknu neco o srnce, nemusi to vzdy souviset s celym textem. Aby si dite predstavilo tu konkretni vec pri kazdem slove. Zpocatku nestaci ptat se treba po odstavcich, ani po vetach.
Prerusovat takhle i kdyz cte dospely diteti, rozvijet ty vety, informace, dat do toho emoce - co kdyz ta srnka nenajde cestu?! Ty hovory nad slovy jsou vlastne dulezitejsi, nez samotne cteni
Samostatnou praci s textem bych davkovala po troskach a idealne delat spolu. Je tu velke riziko, ze si dite cteni doopravdy neoblibi.