Úplně běžné to není, ale výjimečné také ne. Ve většině 1. tříd je minimálně několik dětí, které 1. září plynule čtou a učitelky s tím počítají. Myslím si, že když je náplní hodiny naučit se jedno písmenko, musí kolem toho být spousta zajímavých činností, že je ve finále jedno, kdo to už uměl a kdo ne. Slabikovat snad příčetná učitelka ty plynule čtoucí nenutí (i když snad jednou to tu někdo psal). Jednou jsem četla (ale už nevím, jak důvěryhodný to byl zdroj, ale snad nějaký psycholog či pedagog), že známkou výjimečného nadání je umět číst plynule PŘED čtvrtými narozeninami. Všechny moje děti se to naučily až ve čtyřech letech (a já taky), takže žádná genialita
A beru to tak, že někdo je bez plín třeba v roce a někdo až skoro ve třech, tak stejně tak někdo čte ve čtyřech a někdo v sedmi.