Přidat odpověď
"Tím socioekonomickým statutem myslíš co? Že na vesnici žijou jen blbci?"
Kdyby sis přečetla tu analýzu PIRLS, tak bys věděla. Děti rodičů, kteří mají vyšší vzdělání a příjmy, dosahují statisticky lepších výsledků v průběhu školního vzdělávání a naopak. Pepíček a Fanynka to mohou mít jinak, ale statistika pracuje s makrodaty, což znamená, že většinou to holt platí. U nás v ČR je ta závislost školních výsledků dětí na socioekonomickém statutu rodičů nadprůměrná.
"Jistě, vliv má i vzdělanost rodiny (číst bude spíš dítě vzdělaných rodičů než dítko rodičů, kteří mají sotva základní vzdělání), ale že by se tito lidé koncentrovali výhradně na vesnici?"
V analýze PIRLS máš barevně rozlišené kraje podle průměrného socio-ekonomicko-kulturního statutu rodin vzdělávaných dětí a na vedlejší stránce podle průměrného výsledku v testu čtenářské gramotnosti. Můžeš sama porovnat, které kraje jsou bohatší či úspěšnější, a které méně.
Předchozí