Přidat odpověď
Manko, porucha se většinou nevylučuje s chytrostí, jen je to vnímání u daného jedince jinak, než je průměr. Dost často jsou poruchy kompenzovány vysokou inteligencí, skvělou pamětí atd., takže i u dítěte s ADHD se nemusí rodič s dítětem učit a dítě může zvládat samo. Naopak u dys - poruch je vhodné pracovat na kompenzaci doma, což ale nebývá učení se školní látky, ale cvičení, které pomáhá v mozku propojit ty správné cesty.
Mám dvě děti, jedno je ADHD, s ním jsem se nemusela učit nikdy /a to fakt ani v první třídě/, vždy přišel domů, sám si udělal úkoly, já jen podepsala. Je v osmičce, učí se výborně. Druhé dítě má dysortografii, tam jsme museli dělat nápravná cvičení od PPP a logopedky, to opravdu výrazně pomohlo, ovšem co se týká učení se přímo školní látky, to jsme taky neprovozovali. Jde do páté, bude mít vyznamenání. Oba vedeme k maximální samostatnosti a daří se. Neřekla bych, že je to o poruchách, ale spíš o tom, kdo dítě vede k samostatnosti už odmala a kdo za něj všechno dělá a vymýšlí za něj, dělá mu animátora, místo aby ho nechal si najít zábavu samotné.
Předchozí