Někdy. Ale taky spíš zkontroluji úkol či ověřím znalosti. U dcery- taktéž 5. třída.
Jak tu někoho stále zaráží a vzbuzuje posměch, či odpor - před velkými písemkami dostávají naše děti od jejich pana třídního učitele okruhy, co v těch písemkách bude ( mají to zapsané ve svých tištěných ŽK a také nám rodičům to přijde do mailu). Takže z každého takového okruhu vymyslím např. jedno cvičení a když vidím, že jí to jde, tak jdu dál. Když ne ( což bylo spíš u těžších věcí jako např. převody jednotek), ještě procvičujeme.
Ty okruhy v ČJ jsou např.: Poznej zájmeno v textu a urči jeho druh. Nebo shoda podmětu s přísudkem - i u několikanásobných.
Ve vlastivědě např. 1 světová válka nebo stránka učebnice vlastivědy 44 - 55.
Stokrát jsem tu četla, co si to učitel dovoluje to po nás rodičích chtít. Abychom to procvičili.
Poslední rok nebo dva chce, aby děti přinesly do školy cvičné zápisky, co doma dělaly. Takže ty papíry prostě dcera ukáže ve škole a pak je vyhodí.
A ano, učení s dětmi bývá vcelku pro rodiče tou nejvysilující činností, a to i u dětí, kterým to docela jde.