Okolíku, sorry, já jsem to úplně přehlédla, že se na to ptáš. Ne, není to jen můj názor, je to názor řady vědců a odborníků, kteří se tím zabývají. Je to jeden z důvodů, proč třeba ve Finsku domácí úkoly zrušili. Kupodivu se to nevylučuje s tím, že mají jeden z nejlepších vzdělávacích systémů na světě
- samozřejmě tam je spousta dalších věcí, díky kterým tomu tak je, není to jen o úkolech, nicméně to, že se děti nepřetěžují, je v tom jejich systému velmi podstatné
samozřejmě existují i odborníci, kteří jsou pro domácí úkoly. Nicméně většinou se shodují na tom, že domácí úkoly typu biflování jsou k ničemu. co lze podle považovat za užitečné, jsou projekty - tam je ovšem důležité, aby byly zadané tak, že to děti jsou skutečně schopny zvládnout samy, aby to opět neviselo na rodičích
taky se v USA dělal výzkum ohledně dopadu domácích úkolů na to, jak si děti celkově vedou ve škole, zjistilo se, že v tomto směru mají úkoly smysl od cca 7. třídy. další studie jsou o tom, jak úkoly prohlubují únavu dětí - to zase zpochybňuje jejich smysluplnost.
momentálně se teda u nás vede dost vášnivá debata o tom, jestli je vůbec legální domácí úkoly zadávat, i v tom se názory liší.
nicméně mít teď dítě ve věku, kdy se ho to týká, tak bych úkoly úplně nesabotovala, ale požadovala bych především jejich přiměřenost. a odmítala bych, aby dítě bylo jakkoliv trestáno za něco, do udělám nebo neudělám já jako rodič.